اگر بازاریابی ندانید، در انتخابات شورای شهر شکست می‌خورید
مدیریت - بازاریابی- گردشگری- توسعه شهری
سید سجاد اسبقی- کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تبریز
درباره وبلاگ


سیدسجاداسبقی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی(گرایش بازاریابی بین الملل) سلام بر دوستان عزیز این وبلاگ با هدف تبادل اطلاعات در زمینه مدیریت - بازاریابی - گردشگری در خدمت کلیه دوستان خواهد بود.کاش می دانستید که زندگی با همه وسعت خویش محفل ساکت غم خوردن نیست حاصلش تن به قضا دادن و پژمردن نیست زندگی خوردن و خوابیدن نیست زندگی حس جاری شدن است زندگی کوشش و راهی شدن است امیدوارم از راهنمائی دوستانی که دستی به قلم دارند بی نصیب نمونم. نیستم محتاج نگاهی که بلغزد بر من خودم هستم و تنهایی و یک حس غریب که به صد عشق و هوس می ارزد.... .هر کس به چیزی تبدیل می شود که بدان عشق می ورزد.اگر سنگی را دوست داشته باشد سنگ می شود اگر هدفی را دوست بدارد ،به آن هدف تبدیل می شوداگر به فردی عشق ورزد آن فرد می شود اگر به خدا عشق بورزد خدایی می شود وحال انتخاب با ماست .
آخرین مطالب
نويسندگان

 

اگر بازاریابی ندانید، در انتخابات شورای شهر شکست می‌خورید

میر سجاد اسبقی : "اگر بازاریابی ندانید، در انتخابات شورای شهر خوی شکست می‌خورید".این عبارت را از هیچ یک از متفکران بازاریابی سیاسی نشنیده‌اید کاندیدهای انتخاباتی اگر بازاریابی ندانند، در انتخابات شکست می‌خورند.

دنیای تبلیغات انتخاباتی به شدت دگرگون شده است. دیگر از شیوه های تبلیغات انتخاباتی قدیمی خبری نیست شاید زمانی اطلاع رسانی تبلیغات انتخاباتی به زدن چند تراکت و بنر تبلیغاتی خلاصه می شد اما در دنیای امروز شیوه ها و تکنیک های تبلیغات مستقیم از اثرگذاری کمتری برخوردار است پس با مروری بر این نکات ضرر نمیکنید!!

1.تبلیغات دولتی: نیاز اجتماعی یا ژست سیاسی

در غرب، دولت‌ها به اسم "تبلیغات خدمات عمومی"، هزینه‌هایی را برای تبلیغات "موفقیت خود" اختصاص می‌دهند.
برای مثال در انگلستان، سال‌ها است همگی می‌دانند که پلیس برای شهروندان بویژه سالمندان، خدمات ویژه دارد نظیر کمک کردن برای رفت و آمد در خیابان.

 2.کاربرد نورومارکتینگ در سیاست

نورومارکتینگ""، ""نوروادورتایزینگ""، و واژه هایی از این دست، متکی است بر کاربرد عصب شناسی در بازاریابی، و کاربرد عصب شناسی در تبلیغات.

""نوروادورتایزینگ"" به تبلیغاتچیها اجازه میدهد تا بدانند مردم چه تبلیغی را میپسندند، یا مورد علاقهی آنها نیست. از آن مهمتر آنکه، اگر قرار است تبلیغی بیشتر جلب توجه کند، بهتر است چه ویژگیهایی داشته باشد تا این ویژگیها را مغز به گونه ای پردازش کند که به جلب توجه بیشتر بینجامد.

3.قدرت واژگان کاندیداهای شورای شهر برای تسخیر آرا

اینکه چگونه بتوانید پرشور و با هیجان آسمان را به زمین بدوزید تا بگوید پیچ تند تاریخی اکنون در تلاقی و پیوند است. در نهایت با تحریک احساسات و عواطف انسانی، حاضران را به خود معطوف سازید. آرای رای دهندگان را به سود خود تحریک کنید.

4.کاربرد عصب‌شناسی در تاثیرگذاری و اقناع

همرنگی با جماعت ، اینکه در تصمیم‌گیری‌هایی نخست به صورت مستقل تصمیم بگیرید، اما در جمع، تصمیم خود را تغییردهید، گاه با رغبت، گاه با اندکی دلخوری.

 5.برندسازی در انتخابات شورای شهر

آیا درباره ساخت برند می‌دانید؟ از قوانین برند آگاهید؟

برای بازاریابی سیاسی، از کاربرد برند و برندینگ باید مطلع شوید.: دشوارترین نوع بازاریابی، بازاریابی برای راهیابی به پارلمان شورای شهر است. آیا می‌دانید چرا؟ انتخابات یک "المپیک سیاسی" است. با این توجه که تنها یک مدال طلا در المپیک ریاست جمهوری وجود دارد.اما در شورای شهر  از مدال نقره و برنز خبری است.

دلیل شکست برخی را در "برندسازی" میباشد، همچنانکه دلایل موفقیت دیگر رؤسای جمهور و شوراهای شهر از "زاویه برندسازی" میباشد

6.تاثیرگذاری ساختار داستانی بر اقناع

آیا دوست دارید به عنوان کاندیدا، تأثیرگذار باشید؟ اگر تمایل دارید تاثیرگذاری خوبی برروی دیگران داشته باشید، بهتر است به ابزارهای تازه‌ای مجهز شوید.

شما باید بتوانید داستانی را با ساختار مناسب روایت کنید نظیر آنچه بسیاری از کاندیدهای موفق برای سخنرانی خود تدارک میبینند.

7.چگونه در مناظرات انتخاباتی به رقیب حمله کنید؟

سال‌ها پیش در غرب، "حمله کردن به رقیب" یک ترفند پرقدرت برای حذف رقیب بود. اکنون این ترفند، تقریباً کم اثر شده است. چرا؟

با افزایش بهره‌برداری از یک ترفند، تغییر ذائقه مردم نسبت به مسائل بویژه مسائل سیاسی، افزایش اطلاع رسانی و آگاهی، یک کاندیدا، صرفاً با همین ترفند نمی‌تواند پیروز میدان مبارزات انتخاباتی باشد. با وجود این، هنوز هم این ترفند به کار می‌رود، اما با ظرائف بسیار زیاد و با روش‌های تازه و نو. مناظره های انتخاباتی سال های قبل که یادتان نرفته، مروری کنید.

باید رفتار خود را برای "حمله کردن به رقیب" در چارچوب به کار برید. در غیراین صورت، به نفع رقیب کار کرده اید.
 
نورولیدر شیپ چیست؟

کاربرد گسترده علوم عصب‌شناسی (نوروساینس)در سالهای اخیر روز افزون است. اکنون پس از به کارگیری علوم اعصاب پایه و بالینی، می‌توان انتظار داشت حوزه‌های فراوانی از موضوعات مدیریت تحت تأثیر قرار گیرد.
"
رهبری در کسب وکارها"، "رهبری در حوزه‌های سیاسی" و موضوعاتی از این دست، موضوعاتی است که اکنون برپایه دانش عصب‌شناسی، چهره تازه‌ای پیدا کرده است.

8. شیوه‌های بازاریابی و تبلیغات انتخاباتی در روزهای پایان

"روزهای پایانی انتخابات" برای کاندیداها سرنوشت سازند.. یعنی قرار است شما بتوانید در دقیقه نود نیز در این المپیک سیاسی بدرخشید.

اگر بنده از شما بپرسم آیا شما به عنوان کاندیدای انتخاباتی، هم اکنون در پست شورای شهر حضور دارید (یعنی دور دوم کاندیدا توری است)، یا می‌کوشید تا این پست پارلمان شورای شهر را به دست آورید؟

با توجه به جوابتان باید تصویرسازی خود را تغییر دهید.

 12.راه‌اندازی ستاد انتخاباتی با حضور جمع مشاوران

کاندیداها دارای قابلیت‌هایی هستند، اما انتظار می‌رود که "ستاد انتخاباتی" بتواند قابلیت کاندیداها را در سطح وسیع با خوشنامی انتشار دهد تا جایی که به جلب و جذب هرچه بیشتر آرا بینجامد.

تشکیل "ستاد انتخاباتی" رایج است، اما انتخاب افراد و کارکنان آن، کاری است دشوار که گاه در انبوه فعالیت‌های پرهیجان‌ انتخاباتی، فراموش می‌شود.

یک متخصص راه‌اندازی ستاد انتخاباتی می‌گوید: کارکنان ستاد انتخاباتی باید بدانند، کارمند بانک نیستند. کارمند بانک صبح به موقع سرکار می‌آید، در عصر، آماده می‌شود تا راهی خانه شود، چون نوبت کاری او پایان یافته است!

آیا چنین افرادی را برای ستاد انتخاباتی می‌پذیرید؟پاسخ هم مثبت است، و هم منفی. آنها که هوادارند، هرلحظه از حضورشان می‌تواند برای شما کاندیدای انتخاباتی، سودمند باشد؛ اگر برای آنها برنامه داشته باشید.

اعضای اصلی ستاد انتخاباتی شما باید شب و روز خود را برای فعالیت در "ستاد انتخاباتی" اختصاص ‌دهند؛ اما با سرزنده بودن، پرشور بودن، به همراه هوشمندی.

کاندیداها بهتر است تمایزی بین حامیان، هواداران، و اعضای اصلی ستاد قائل شوند. به این ترتیب، می‌توانند انتظار بجا و مشخصی داشته باشند.

13.چه کسانی را برای ستاد انتخاباتی استخدام کنیم؟


"
قدرت کاندیداها" به "قدرت ستاد انتخاباتی" آنها باز می‌گردد. حضور در یک ستاد انتخاباتی، یک شغل نیست، گو آنکه مبارزات انتخاباتی ممکن است ایجاد شغل کند.

افراد زیادی برای سوداهای گوناگون وارد ستاد می‌شوند. برخی از آنها برای شما در دستیابی به "مدال طلا"  نقش اصلی ایفا می‌کنند. بسیاری به دلائلی دیگر می‌آیند بی‌آنکه کمک مؤثری داشته باشند.

14. ابزارهاي بازاريابي سياسي به دو بخش و شامل ابزارهاي سنتي بازاريابي سياسي (استفاده از چهره هاي مشهور، تبليغات مقايسه اي، طرح هاي تبليغاتي تخريبي، مچ گيري، رقابت هاي پيش انتخاباتي) و ابزارهاي نوين بازاريابي سياسي (استفاده از تبليغات شبکه اي، مراکز تماس تلفني، نظرسنجي هاي ساختگي، پيام هاي خودکار و ابزارهاي سنتي بيش از ابزارهاي نوين بازاريابي سياسي بر رفتار راي دهندگان تاثيرگذار است.

تاثير ابزارهاي سنتي بازاريابي سياسي بر رفتار راي دهندگان به ترتيب زير است : 1- استفاده از تبليغات مقايسه اي، 2- استفاده از مچ گيري، 3- استفاده از طرح هاي تبليغاتي تخريبي، 4- استفاده از رقابت هاي پيش انتخاباتي، 5- استفاده از چهره هاي مشهور.     

همچنين تاثير ابزارهاي نوين بازاريابي سياسي بر رفتار راي دهندگان به ترتيب زير است : 1- استفاده از مراکز تماس تلفني، 2- استفاده از نظرسنجي هاي ساختگي، 3- استفاده از تصويرسازي ويديويي، 4- استفاده از پيام هاي خودکار، 5- استفاده از تبليغات شبکه اي.

15. دوئل تیلیغاتی : در تبلیغات ، تشخیص سریع حرکت تبلیغاتی رقبا و نشان دادن عکس العملی سریع در برابر آن را دوئل تبلیغاتی می گویند.

در پایان لازم به ذکر است شهروندان شهر خوی تغییر در شیوه اجرایی شورا و تغییر در مدیریت اجرایی و معاونان شهرداری خوی می خواهند نه تبدیل این شورا و ترفیع مهره های داخل شهرداری، اگر قرار است بر همان پاشنه بچرخد دیگر فایده چیست!!

موفق باشید.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

دستان سیستان
ساعت0:21---26 ارديبهشت 1392
به نام ایزد دانا و توانا
با سلام و درود فراوان
وبلاگ زیبا و پر محتوایی دارید به شما تبریک میگم و امیدوارم در ادامه موفق و موئید باشید.
خوشحال میشم به منم سر بزنید و افتخار لینک کردنم و در صورت تمایل بدید.
اگه لینکم کردید بهم خبر بدید متقابلا با افتخار لینکتون کنم.
با تشکر
دستان سیستان


ثمين
ساعت15:06---24 ارديبهشت 1392
شما اينجايي؟توآسمون دنبالت ميگشتم ولي توكامپيوترپيدات كردم

ي گ ا ن ه
ساعت19:50---23 ارديبهشت 1392
سلام
ساحل همیشه واسه دریا بی قراره
دریا همیشه ولی در حال فراره
ساحل اسیره دست بی رحم زمینه
دریا میاد و میره و اینو میبینه
آغوش ساحل واسه ی دریا گشوده
دریا دل ساحل و بد جوری ربوده
ساحل همیشه میمونه برای دریا
خرد میشه تا زیبا بشن موجای دریا
دریا ولی هر روز توی هوای رفتن
ساحل داره هزار تا حرف برای گفتن
شنهای ساحل خیس میشن از لطف دریا
دریا ولی هر روز میره تو اوج ابرا ...



نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

پيوندها